Enno van der Velde
GroenLinks Gouda

Enno van der Velde

Penningmeester

"Omdat ik graag wil dat mijn kinderen ook nog van de natuur kunnen genieten, zoek ik de progressieve samenwerking in Waddinxveen: voor een groene en duurzame samenleving."

Enno van der Velde is geboren en opgegroeid in Rotterdam. Hij is getrouwd met Agnes; zij hebben 4 kinderen die inmiddels allemaal zijn uitgevlogen. Hij werkt als klinisch fysicus bij de afdeling Cardiologie van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), en 1 dag als ICT coördinator bij de National Cardiovascular Data Registry (in Amsterdam).

Hij woont sinds 1991 in Waddinxveen, en is sinds 2003 lid van GroenLinks. Hij is nauw betrokken geweest bij de opzet van een progressieve samenwerking in Waddinxveen, waarmee begin 2012 is gestart, en wat o.a. heeft geresulteerd in een gezamenlijke lijst met de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart dit jaar. Enno maakt deel uit van het 'coördinatieteam', het overkoepelende bestuur van PvdA/GroenLinks in Waddinxveen.

Enno is bestuurslid van GroenLinks in Gouda om op die manier als 'linking pin' te fungeren tussen GroenLinks Waddinxveen (en het coördinatieteam PvdA/GroenLinks) en GroenLinks Gouda. Enno houdt van nieuwe technologieën en gadgets, maar ook van wandelen, fietsen en de natuur. Omdat hij graag wil dat zijn kleinkinderen ook nog van die natuur kunnen genieten, zet hij zich in om de progressieve samenwerking (met de PvdA) in Waddinxveen vorm te geven: voor een groene en duurzame samenleving.