“ Ik kies ervoor te delen ”

We hebben als GroenLinks Gouda een geweldig divers team en ik voel me heel vereerd om daar lijsttrekker van te zijn. Met dit team kunnen we het verschil maken. We kiezen ervoor te delen en niet alleen voor onze eigen belangen op te komen. We zorgen dat andere inwoners niet in de kou staan. Dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Zodat we samen de grote uitdagingen van deze tijd aankunnen: coronapandemie; klimaat- en biodiversiteitscrisis. En we kiezen ervoor dat in Gouda de oplossingen duurzaam zijn. Zodat onze jongeren ook in de toekomst in een fijne, veilige en mooie stad kunnen blijven wonen.

Ik kies voor meer betaalbare woningen in Gouda, die bedoeld zijn voor bewoners en niet voor beleggers. Voor meer geld voor zorg, onderwijs en passend werk. Voor een groener Gouda voegen we ter grootte van ongeveer 6 voetbalvelden groen toe. We zorgen voor een schoner en leefbaarder Gouda door zwerfafval aan te pakken. Een eerlijke energietransitie, waar de sterkste schouders en de grootverbruikers de zwaarste lasten dragen. Voor emancipatie en diversiteit, waarbij alle Gouwenaars van elke leeftijd, levensovertuiging, afkomst, gender, seksuele geaardheid zich thuis voelen in de stad en geven ruimte aan vluchtelingen zodat zij een nieuw leven kunnen opbouwen. Voor een barmhartige en goed presterende overheid en een democratisch bestuur. Voor een mooi, gezellig en ontspannen Gouda.