Nieuws over Hilde Niezen

Van twee naar drie zetels in Gouda

Taart met vier personen er omheen

GroenLinks is bij de gemeenteraads-verkiezingen in Gouda van 2 naar 3 zetels gegaan. We maakten een sprong van 1.800 naar ruim 3.000 stemmers. Iedereen die op ons heeft gestemd willen we van harte bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen. We hebben zin om keihard aan het werk te gaan in deze mooie stad.

Energiecoach van gemeente geeft gratis advies

Een energiecoach van de gemeente kan bij u thuis laten zien hoe u eenvoudig, zonder extra kosten, energie kunt besparen met allerlei handige en praktische tips in en om huis. Aan het eind van het bezoek heeft u een inschatting hoeveel u ongeveer kunt besparen.

Wethouder met wijkteams op zoek naar toekomst

Afgelopen woensdag werd over de kadernota gedebatteerd en besloten in de gemeenteraad. Belangrijkste (en meest controversiële) punt was de bezuiniging op structurele subsidie aan de wijkteams, op voorstel van het college en in het bijzonder onze wethouder Hilde. Deze subsidiekraan wordt volledig dichtgedraaid in 2015. Daarvoor in de plaats komt een nieuwe regeling "Goed voor Gouda" waar de wijkteams ook subsidie uit kunnen aanvragen. Wethouder Hilde Niezen heeft toegezegd voor 1 oktober 2014 met alle wijkteams in gesprek te willen gaan. Daarin zal ze kijken naar knelpunten die het goed functioneren van wijkteams kunnen bedreigen, zoeken naar oplossingen en verslaglegging doen aan de raad.