Er is een enorme aantrekkingskracht van dit soort bedrijven op met name jongeren. Voor de bezorging van 1 product of verschillende producten betaal je slechts enkele euro's. Maar de echte prijs die we hiervoor betalen en de negatieve effecten van deze ontwikkeling wentelen we af op de samenleving.

Flitsbezorging is kapitalisme in zijn meest lelijke vorm. En in de buitenruimte zijn wij als gemeente verantwoordelijk voor het beschermen van onze inwoners.

Wij zijn heel blij met de toelichting van het college en ook met de stappen die nu ondernomen gaan worden, waaronder in gesprek gaan met de ondernemer. Volgens verhalen uit andere steden valt er echter weinig af te spreken met deze ondernemers en zoeken ze de randen van de wet op op het gebied van uitbuiting van personeel, verkeersveiligheid, zwaar vrachtverkeer (voor de aanvoer), bestemmingsplan-ontduiking en het zet de leefbaarheid van een wijk behoorlijk onder druk.

GroenLinks heeft daarom de motie van PvdA, D66, ChristenUnie, Onafhankelijk Gouda en Partij voor de Dieren gesteund.