In economisch slechtere tijden weet GroenLinks zich sterk te maken op het handhaven budget Armoedebeleid en daarnaast ook voldoende investeringen op Duurzaamheid in Gouda te maken. Op 10 november werd door de raad de begroting van 2013 besproken en vastgesteld.

De gemeenteraad heeft de nieuwe begroting voor 2013 en verder vastgesteld. De begroting kwam dit jaar moeizaam tot stand, want er was veel onzekerheid door de val van het kabinet. Het was lang onduidelijk welke decentralisaties er door zouden gaan, en hoe veel het rijk zou gaan bezuinigen op de algemene uitkering aan de gemeenten. Desondanks lukte het om een sluitende begroting te presenteren waarin de meerderheid van de raad vertrouwen had. Voor GroenLinks was het belangrijk dat het armoedebeleid nog steeds overeind staat en we daarop niet bezuinigen. Daarnaast is er nog steeds volop aandacht voor duurzaamheid. Onze wethouder Wendy Ruwhof zit er bovenop om allerlei lokale initiatieven te steunen en te stimuleren, en om in het gemeentelijk beleid steeds duurzame keuzes te maken.

lees ook de rede van Hilde tijdens het debat over de begroting (bijgevoegd)