Een unieke kans voor Gouda: de Koudasfaltcentrale staat te koop, en de gemeente heeft de eerste keus om het terrein wel of niet aan te schaffen. Een mooie gelegenheid om dit terrein te ontdoen van industrie en de band met de Hollandse IJssel en de Krimpenerwaard te herstellen.

Iets waar wat we al jaren in ons verkiezingsprogramma hebben staan en in campagnes uitdragen. Alleen, er is geen geld voor gereserveerd in de begroting. Kortom, een (groot) financiëel risico voor een unieke groenlinkse kans. De fractie staat hier wel positief tegenover en ziet mogelijkheden om samen met de stad aan de slag te gaan met dit gebied, en hoort graag van onze achterban wat ze vinden.

Meer informatie over het dossier: https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicdownload.aspx?site=gouda&id=000014022

De Verkenning en het debat over dit onderwerp is gepland op 2 maart 2015, het besluit erover wordt genomen op 11 maart.