Het was een beetje zoeken waar we nu het beste konden staan met onze ideeën. We wilde Koningsdag wel gebruiken zonder storend te zijn voor onze campagne richting Europa. Uiteindelijk kwamen we op de Markt terecht naast het Raadshuis. Met de 10 hoofdpunten voor een groener en socialer Europa verstopt in kleine cadeautjes konden we kinderen warm maken voor de grabbelton.

Bij het uitpakken bleek er dan een mooi Hoofdpunt te zijn voor de aanwezige ouder. Dus genoeg gespreksstof om mensen voor te bereiden op de verkiezingen op 22 mei. Wij zijn voor Europa en niet zo'n beetje ook! Dus gelijk ook maar wat aandacht voor die herrieschopper uit Rusland. De kinderen (maar ook volwassenen) mochten proberen de moderne tsaar met een GL-balletje te raken. Dat konden veel mensen wel begrijpen dat het hier ook over een vrij Europa gaat en dat we ons bewust zijn hoe wij het hebben en hoe het ook ineens anders kan. Een scherpe toeschouwer bracht ons wel bij dat we het balletjes gooien naar mensen door kinderen misschien de volgende keer iets anders moeten doen. Helemaal gelijk, elkaar bestoken levert alleen maar ellende op. Dus laten we alert zijn en stemmen voor 1 groot vreedzaam Europa inclusief de rest van de wereld! Op naar de volgende actie! Koning, bedankt voor dat we mee mochten doen op uw feestje.