“ De klimaatcrisis is de grootste bedreiging voor ons voortbestaan ”

Ik ben van Indisch-Nederlandse afkomst en zet mij in voor een historisch onderzoek naar het koloniaal en slavernij verleden van Gouda. Daarmee wil ik ten eerste bereiken dat een evenwichtig verhaal van onze geschiedenis wordt verteld, niet alleen de rooskleurige hoofdstukken.

Ik ben woordvoerder op de thema’s Diversiteit en Inclusie, Natuur en Milieu, Burgerparticipatie en Dierenwelzijn. Ik zit in de gebiedsadviescommissie van de Groenalliantie Midden Holland en praat mee over biodiversiteit en natuurwaarde in de Goudse gebieden van de Groenalliantie (Goudse Hout, Oostpolder en een deel van het Steinse Groen).

Onze ecosystemen moeten beschermd worden zodat de impact van ons handelen op de natuur zo klein mogelijk is. Van microplastics in de oceaan tot broeikasgassen in de atmosfeer; overal vinden we de sporen van menselijke aanwezigheid terug.

Het verlies aan biodiversiteit is het gevolg van de manier waarop wij omgaan met onze planeet. Het zou mooi zijn als we in Gouda meer ruimte vinden voor voedselbossen en buurttuinen waar inwoners op biologische wijze hun eigen voedsel verbouwen. Daar profiteren ook insecten en planten van en het zorgt ook nog voor gezelligheid en sociale binding.