Kansen voor jeugd

Jongen moeten meer kansen krijgen om zich te kunnen ontwikkelen en in een onbezorgde omgeving op te groeien.

GroenLinks Gouda gelooft in het feit dat de jeugd onze toekomst is. Gouda moet een bruisende stad zijn voor de jeugd. Uitbreiden van ontmoetingsplekken op verschillende niveaus: kunst, cultuur, sport en focussen op de mogelijkheden en talenten. Denk bijvoorbeeld aan een nachtburgemeester, kinderwethouder en de jeugdraad.

Waar zijn we trots op

• Sport Punt Gouda is toegankelijk voor iedereen en in het bijzonder voor kwetsbare jongeren

• Sport stimulering en GoudApot zijn goed voor het stimuleren van maatschappelijke initiatieven en bieden mogelijkheden voor participatie en talentontwikkeling

• Jeugd en jongerenwerk van stichting Jong levert een belangrijk bijdrage bij het begeleiden van opgroeiende jongeren naar gezonde volwassenheid

• Instellingen als SoWhat, Gonz en anderen bieden een belangrijk pop-podium voor de jeugd en jong volwassen

Bekijk ons programma

Het is tijd voor verandering. Samen met iedereen in Gouda willen we de stad nog mooier maken. Doe je mee?

Verkiezingsprogramma 2018